torstai 17. maaliskuuta 2011

Espanja 2011 (Osa 4 - Urheilua ja muuta mukavaa)

Los Bolichesin ranta illalla

(kuvista taas isompia klikkaamalla niitä)

 Hei jälleen.. monet on jo ottaneet muhun yhteyttä ja kertoneet odottavansa jo seuraavaa päivitystä tähän blogiin. Siispä päätin taas kirjoitella ja pahoitella pientä kiirusta, jonka takia olen ollut vähän turhan väsynyt vapaa-ajallani kirjoittelemaan mitään.

Toinen viikonloppu täällä meni edelleen rennosti. Pikkuisen oli kuvauskeikkaa, pikkuisen oli omia kuvausjuttuja, pikkuisen rentoutumista ja pikkuisen kaupunkiin tutustumista. Lauantaina pidettiin Aurinkorannikon suomalaisten nuorten tapaaminen ja tietty Nelosen kuvausryhmä halusi tulla sitäkin kuvaamaan. Oli ihan kiva ilta ja mukava nähä muitakin nuoria suomalaisia täällä.

Tämäkin viikko on mennyt nyt melkolailla niin, että olen saattanut olla ensin hommissa kellonympäri ja sit illalla kotiin raahautuessa käsitellyt hääkuvia, jotka on vielä vähän kesken.. toivottavasti saisin tällä viikolla ne valmiiksi, niin olisi yksi huolenaihe vähemmän ja toivottavasti saisin asiakkaat iloisiksi niillä :)

Tämän viikon isoin teema on ollut urheilukuvaus, jota on tullut monissa muodoissa ja teemoissa. Sen lisäksi on ollut henkilökuvausta, tuotekuvausta, ravintoloiden ulkosivujen kuvaamista ynnä muuta sellaista. Kävin Marbellassa kuvaamassa HJK:n harjotusleiriin kuulunutta ottelua Färsaarten maajoukkuetta vastaan, jossa Jari Litmanen pelasi ensimmäisen pelinsä HJK:n paidassa. Kävin siellä myös sellasessa pienessä kavossa, joka oli myös samalla jalkapallo-museo. Siellä oli MM-finaalipalloja tosi monelta vuosilta ja mm. joskus 1800-luvulla kirjoitetut jalkapallon säännöt, jotka koristi yhden kokonaisen ison seinän.. oltiin myös yksin isossa pressihuoneessa, josta oli kiva katsella matsia :D Olen tutustunut täällä nuoreen Tuomo-nimiseen toimittajaan, joka oli myöskin täällä harjoittelussa. Hänen kanssa tehtiin juttu Jarista, joka saatiin sitten samana iltana myytyä maikkarille. Muutenkin on kivasti tullut muutamia projekteja, joissa oon saanu tehdä lehtikuvausta vähän oman lehden ulkopuolellekkin viikonloppusin tai iltasin. Lähinnä siis suomalaisille lehdille ja muille medioille.

Olen "päässyt" tekemään tuolla lehdellä viikottaista katugalluppia, joka sotii melko pahasti mun perusarvoja vastaan. A) En kysy naisilta ikää, b) En häiritse ihmisiä niiden vapaa-ajalla typerillä kysymyksilläni, c) En ota passikuvamaisia kuvia, jos ne ei ole passikuvia.. mutta jokatapauksessa oon joutunu noista luopumaan ja oon väkisin saanu kaksi galluppia kasaan.. viime viikolla siihen meni kaksi tuntia ja tällä viikolla basicly kaksi kokonaista päivää.. tehokasta työtehon käyttöä IMHO, jos joku toimittaja, kuka on tottunu tekemään just noita asioita, ois tehny saman homman varmasti vartissa. Toki opinpa siinä uutta.. mutta noi on kyllä asioita, joita en ees haluis oppia.

Hauska yhteensattuma, että meillä on harjottelussa myös yks Henna, joka on käyny aikoinaan samaa Petäjäveden koulua, jossa mäkin oon nyt. Sekin on tämmönen mustiin pukeutuva mörkö, ni meillä on nyt hyvä Petäjävedellä opiskelleiden hevitiimi kasassa, kun siinä vielä vierekkäisillä pisteillä työskennellään :D

Mulle tarjottiin aika kivaa tsänssiä. Täällä järjestetään ens kuussa yhden viikonlopun kestävä taidenäyttely, jonne tulee kuulemma todella paljon median edustajia ja olisi helppo tapa saada omaa nimeä esille. Vihjasivat, että vois olla mulle aika hyvä juttu. Osallistumismaksu on suht iso, mutta houkuttais kyllä paljon.. hyvällä tsäkällä joku ostaisi jonkun kuvan ja siitä saisi sitten rahaa itselleenkin päin. Pitäs vaan kehittää jostain joku firma, mikä vääntäis mun kanssa laadukkaat teokset joistain kuvista. Pitää nyt vielä vähän miettiä, että raaskinko lähteä tohon messiin ja onko mulla ees sellaista matskua mukana.. tietty voishan sinne heittää vaikka tuommosia ekan kuvan kaltasia maisemajuttuja.. en osaa sanoo vielä :D Mut oon kyl sen verran kaikkeen mukaan lähtevää tyyppiä, et.. voipi hyvin olla, että näätte mun kuviakin sitten siinä Nelosen sarjassa, kun ovat sinnekkin tulossa kuvaamaan :DD

Tällä viikolla on ollu jo kivoja ilmoja ja tänään oli mahtavaa, kun Anssin kanssa ajeltiin sen avolla tuossa rantakadulla auringon paistaessa ja meren kuohutessa :) Myös muutamat illat kun oon vaan istuskellu tuossa biitsillä ja kuunnellu meren ääniä ja tuntenu sen voiman.. ihan mahtavaa :) Kaikista baareista oon ainaki vielä pysyny aika tehokkaasti poissa.. ollu parempaakin tekemistä. Lauantaina käytiin sen tapaamisen yhteydessä sit vielä loppuyöstä tuossa paikallisella baarikadulla, mut eipä se sen kummosempaa ollu, ku Suomessakaan.. ihmiset vaan vähän erilaisia.

Mä en nyt oikee tiiä, että mitä mun pitäis tänne kirjotella. Onko Anne-opettajallani jotain ehdotuksia, kun hälle lupasin tätä blogia kirjoittaa osana dokumentaatiota.. vai olikos tää lopulta Raimon-juttu? Myös muut, laittakaahan kommenttia ja/tai kyssäreitä. Mä nyt laitan kuvia.. saa niistäkin aukoa sanaista arkkuaan, jos joku herättää jotain tunteita/ajatuksia tai mitä vaan. Jatkan tässä hääkuvien käsittelyjä ja koitan päässä joskus nukkumaankin. Jospa ensi kerralla voisin kertoa jotain yleisesti täällä olemisesta, enkä vaan töistä ja valokuvista :D

Minolta näki meren yöllä näin

Etupiha.. tästä mä kattelen pihalle melkein joka aamu

Estonian pelastustoimia johtanut Raimo Tiilikainen

HJK:n päävalmentaja Antti Muurinen

Jari Litmanen

Litti uusiks

Näin valmistetaan Argentiinalainen liha, Argentiinalaisessa ravintolassa, Espanjassa ;D

Jokamiehen Äijä-pakkaus :'D

Benalmadena - paska reissu, mut tulipahan tehtyä..

..sainpa sieltä tälläisen valokuvan :'D (It's hard to be famous :'DD)

Decoscan -tuotekuvia

Toinenkin

Biitsiravintola Curro Playa


Mä koitan taas palailla.. ois kiva lähtee jonnekki ihan omaksi iloksi kuvailemaan, niin saisi vähä sellasta mukavaa Espanjan henkeä esille tuovaa kuvamatskua teille.

Äitille terkkuja! 

1 kommentti:

  1. moikka Nestori!
    gallupit on oikeasti haasteellisia, samaa sanovat kaikki lehtikuvausTOPeissa olleet palautekeskusteluissa. Ollaan pohdittu myös jonkun porukan kanssa onko mahdollista luoda omaa galluptyyliä raflaavammilla kysymyksillä ja kuvaustavoilla :) Gallup on aliarvostettu taiteenmuoto :D Mut hei jos sulla aikataulu antaa myöten osallistua tuohon näyttelyyn niin laitas tarkempaa tietoa mitä pitää sisällään ja minkälaisia kuvia sinne olisit tarkkaan ottaen tarjoamassa, katsotaan sitten vähän yhdessä kandeeko. terkkuja myös, palataan!
    ps.tsekkaa meilisi, siellä on mm. täyteohjeita helpottamaan tätä kirjallista puolta

    VastaaPoista