keskiviikko 9. maaliskuuta 2011

Espanja 2011 (Osa 3 - Ekat duunipäivät)

Märkää maaliskuuta täältäkin. Vielä ei ole päässyt rantalomailua ainakaan auringonottamisen merkeissä harrastamaan sillä täällä on ollut aika viileää ja erittäin märkää. En ole ollut täällä kokonaistakaan viikkoa, mutta olen tainnut jo neljänä iltana kävellä kotiin melkoisessa vesisateessa. Alusta asti on vieläpä ollut ihan sellainen olo, että olisin tulossa kipeäksi, joten nää sateet saisivat ainakin jo loppua.

Viikonlopun jälkeen ei olisi kyllä ollut aikaakaan löhöillä rannalla tai tehdä oikeestaan paljon muutakaan nimittäin aloitin maanantaina työt Fuengirola.fi -kaupunkilehdessä. Olen tehnyt aika pitkää päivää, mutta se ei ole sikäli haitannut muuten, kuin vapaa-ajan vähyytenä. On ollut ihan mukavaa, mielenkiintoisiakin projekteja, saanut ihan tärkeää kokemusta lehtityöstä jo ensimmäisinä päivinä ja suurinosa työkavereista on todella mukavia ja ovat ottaneet mut hyvin vastaan. Juttujen aiheita on ollut kaikenlaisia.. HJK:n treenaamisesta Aurinkorannikolla, suomalaisista skeittaajista, kampaamon avajaisista, naistenpäivästä, Kimi Räikkösen ja Kari Tiaisen ICE1RACING -tallista yms. Eilen kävin iltapäivästä myös Malagassa, jossa otin Suomessa ilmestyvään IT-lehteen kansikuvan menestyneestä vammaisurheilijasta Leo-Pekka Tähdesta.

Olen käsittänyt, että täällä se kaikista eniten työtä teettävä aika on maanantaista keskiviikkoon ja torstaina jo vähän helpottaa, kun lehti menee päivällä painoon ilmestyäkseen perjantaina. Ja nyt ensimmäisen kolmen päivän jälkeen jo vähän toivoisikin, että huomenna keventyisi hetkeksi.. ei sillä, että kaameeta stressiä olisi päässyt syntymään, mutta välillä olisi kiva keretä muutakin. Oikeastaan mitään pahempia yllätyksiä ei ole päässyt tulemaan. osasin odottaa, että jotkut jutut saattavat tulla nopeasti (tyyliin: Hae kamera ja vie tämä henkilö kävellen rantaan, ota profiilikuva, yleiskuva, pystykuvia ja vaakakuvia, naamakuva, kokovartalokuva jne. aikaa 5 minuuttia), eikä muutenkaan ole aikaa jäädä hiomaan pientä yksityiskohtaa kovin pitkäksi aikaa. Vaikka kuvatessa on jo pitänyt saada mahdollisimman "valmista" jälkeä, niin olen silti kuvannut kokoajan RAWia.. päätin, että mulla on se puoliminuuttia/kuva aikaa käyttää Lightroomissa, vaikka kuinka olisi kiire. Mulle näytettiin nopeasti talon palvelimen käyttö, kuvien profilointi, palstaleveydet jne., jonka jälkeen olen saanut aikalailla vapaat kädet kuvien tekemiseen. Kunhan kaikki tulee tehtyä.

Nelonen aloitti "Fuengirola"-relitysarjan kuvaukset maanantaina täällä. Joku jo sanokin, että mun pitää sitten mennä linssiludeksi sinne.. pääsinkin jo Helsinki-Vantaalla siihen "Poliisit"-sarjaan, kun olivat sitä kuvaamassa.. en oikeen jaksanu odotella sitä myöhästynyttä lentoa ;) Mut joo.. syksyllä voitte sit isolla todennäkösyydellä bongata mut Neloselta. Itseasiassa ne oli jo eilen kuvaamassa samassa paikassa, kun minä ja huomenna tulevat koko päiväksi tuohon mun työpaikalle.. ja viikonloppuna joudun näillä näkymin Moskito TV:n pihteihin.. melkosta mediasirkusta  :D

Paljon kaikkee, mut jospa laittaisin kuvia? (Klikkaamalla suurenee taas)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti